1,7 tone de chiștoace au fost colectate și valorificate energetic în 2020

chiștoace

1,7 tone de chiștoace au fost colectate selectiv și valorificate energetic în București, Constanța și Iași de la debutul campaniei „Alege asumat un oraș curat”.

Demarat la finalul lui 2019, proiectul „Alege asumat un oraș curat” este o inițiativă a British American Tobacco în parteneriat cu Green Academy și Primăria Sectorului 3 al Capitalei, Primăria Municipiului Constanța și Primăria Municipiului Iași.

Campania „Alege asumat un oraș curat” derulată de BAT subliniază atât importanța alegerilor informate și asumate, cât și impactul pe care acestea îl au asupra mediului și a comunității.

În cadrul campaniei „Alege asumat un oraș curat”, fumătorii din Sectorul 3 al Capitalei și municipiile Constanța și Iași sunt invitați să arunce chiștoace în scrumiere stradale speciale și astfel să voteze pentru lucruri inedite ca „pizza sau hamburger?”, „trezit de dimineață sau culcat târziu în noapte?”, „ochelari de soare sau ochelari de ski?”.

S-au creat și instalat 700 de scrumiere stradale pentru chiștoace în cele 3 orașe

Mai multe chiștoace de țigară colectate în recipientele stradale speciale sunt ridicate de operatorul de salubritate în containere de plastic cu capac și transportate la stația de sortare, de unde sunt transportate împreună cu alte deșeuri nereciclabile către fabrici de ciment în vederea valorificării prin incinerare cu recuperare energetică. Valorificarea energetică a chiștoacelor este o tehnologie dezvoltată recent, cu exemple de succes în state precum Canada și Statele Unite ale Americii, dar și în câteva state din Europa precum Franța, Germania sau Marea Britanie.

Ce a spus primarul sectorului 3, Robert Negoiță:

  • „Am încurajat și încurajăm un stil de viață sănătos și promovăm asta printr-o serie de proiecte, ca de exemplu, construcția de terenuri de sport în aer liber, a sălilor de sport sau a bazinelor de înot. Dar fiecare dintre noi are alegerile sale personale, iar sarcina autorităților locale este de a veni în preîntâmpinarea nevoilor fiecărui cetățean în parte”
  • „Din acest motiv, am apreciat încă de la început propunerea formulată de British American Tobacco în parteneriat cu Green Academy, aceea ca Sectorul 3 să fie primul care să găzduiască proiectul. Avem un dublu câștig: pe de o parte, responsabilizarea cetățenilor și asigurarea condițiilor optime pentru depozitarea tuturor tipuri de deșeuri, pe de alta, valorificarea energetică a chiștoacelor strânse, adică un exemplu excelent pentru ceea ce înseamnă economie circulară”
  • „Cu siguranță, este un proiect ce trebuie continuat și extins și, chiar dacă începutul este dificil, iar mentalitățile sunt cel mai greu de schimbat, sunt încrezător că această campanie își poate demonstra eficiența și în continuare. Curățenia și civilizația țin de fiecare dintre noi și este datoria noastră să responsabilizăm și să ne responsabilizăm”
ilustratie 3 ALEGE ASUMAT UN ORAS CURAT

Campania reflectă misiunea asumată de BAT de a construi un viitor mai bun pentru consumatori, angajați și societate, precum și angajamentul de a utiliza mai puțin plastic, de a genera mai puține deșeuri și de a recicla mai mult.

În acest sens, BAT își propune să colaboreze în mod susținut cu consumatorii pentru creșterea nivelului de responsabilitate față de mediu și de comunitate.

CITEȘTE ȘI » Când vor reveni spectatorii pe stadioanele din România și ce se întâmplă cu EURO 2020 la București

Opera Națională București prezintă trei titluri celebre

Opera Națională București prezintă trei titluri celebre

Netflix

Netflix dedică luna martie 2021 femeilor care au deschis drumuri în divertisment