Sistemul medical din România va avea ambulanțe noi! Cseke Attila, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, a semnat contractele adiționale pentru modernizarea infrastructurii de sănătate.
Proiectele, în valoare totală de 558.903.141,45 lei, vizează îmbunătățirea capacității de intervenție la urgențele medicale în toate regiunile, și au ca beneficiar principal Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), prin Inspectoratele pentru Situații de Urgență Județene din regiunile respective.
1.122 de ambulanțe noi au fost recepționate
Cele 7 acte adiționale au fost încheiate la solicitarea IGSU pentru achiziția a 1.358 de vehicule medicale. Au fost recepționate 1.122 de ambulanțe noi, dintre care 120 de autospeciale pentru transport victime multiple, 375 de ambulanțe noi cu dotări avansate, 505 ambulanțe noi cu dotări avansate care pot accesa zonele fără drum, greu de accesat și 122 ambulanțe cu dotări înalte pentru pacienți care necesită resuscitare sau terapie intensivă.
Urmează a fi achiziționate alte 236 de autospeciale medicale între care vor fi autospeciale pentru transport victime multiple, ambulanțe pentru transport nou-născuți în stare critică, ambulanțe pentru acces în zone foarte greu accesibile, unități de suport pentru accidente colective, ambulanțe specializate pentru pacienți cu risc biologic și 5 posturi medicale mobile.
Finanțarea proiectelor este asigurată prin Axa prioritară 8 (”Dezvoltarea infrastructurii de sănătate și sociale”), Prioritățile de investiții 8.1 (”Investițiile în infrastructurile sanitare și sociale care contribuie la dezvoltarea la nivel național, regional și local, reducând inegalitățile în ceea ce privește starea de sănătate şi promovând incluziunea socială prin îmbunătățirea accesului la serviciile sociale, culturale și de recreere, precum și trecerea de la serviciile instituționale la serviciile prestate de colectivitățile locale) și 8.2b (”Ambulanțe”).
Cseke Attila a eliminat ștampila!
Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, a decis, printr-un ordin, ca în MDLPA să nu se mai folosească sigiliul sau ştampila, certificarea autenticităţii şi forţa juridică a actelor fiind date de semnătura ministrului ori a persoanei competente, informează Agerpres.
Potrivit unui comunicat, ordinul de ministru face referire şi la persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile fără personalitate juridică care nu mai au obligaţia de a aplica ştampila pe declaraţii, cereri, contracte sau orice alte documente ori înscrisuri depuse la MDLPA.
Dispoziţiile acestui ordin se aplică şi la nivelul instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea MDLPA, precum şi la nivelul unităţilor care funcţionează sub autoritatea MDLPA.
Codul Administrativ prevede că, începând cu 1 ianuarie 2020, ştampila este necesară numai pentru proiectele şi actele normative adoptate sau emise de instituţiile sau autorităţile publice enumerate în Constituţie. „Funcţionarii din cadrul ministerului nu vor mai cere ştampilă pe o cerere sau un contract, de exemplu, iar încălcarea acestei prevederi constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform legii”, a precizat ministrul, citat în comunicat.
CITEȘTE ȘI » Primăria Sectorului 3. Trei știri de interes pentru locuitori