Inaugurate în 2020, după mai mulți ani de întârziere, stațiile de metrou Drumul Taberei au o mare hibă, afirmă pentru pressone.ro arhitectul Alexandru Panaitescu, autor pentru toate fazele de proiectare a 5 stații din perioada comunistă: (Costin Georgian, Piața Sudului, Aviatorilor, Anghel Saligny și vestibulul și accesul către Parcul Herăstrău de la Piața Aviatorilor).
Noua linie de metrou Drumul Taberei, magistrala 5, a fost o bună bucată de timp subiect de glume pentru bucureșteni. Începută în 2011, a fost dată în folosință pe 15 septembrie 2020. Magistrala de metrou Drumul Taberei are 10 stații date în funcțiune, pe o lungime de 6.87 kilometri. Ceea ce ar putea fi o problemă.
- Stațiile de metrou Drumul Taberei date în funcțiune sunt: Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.
Cum afectează planul de metrou Drumul Taberei viteza garniturilor de tren
Conform arhitectului Alexandru Panaintescu, problemele ar veni din faptul că stațiile sunt prea apropiate.
„Din păcate, modul nostru de organizare este catastrofal și rețeaua de metrou actuală este pe conceptul anilor ‘70, chiar și linia din Drumul Taberei. De exemplu, distanța dintre stații este foarte mică acolo. Ea trebuie corelată cu lungimea trenului. Un tren are 120 de metri și atunci nu este indicat să pui stațiile la 600 de metri, căci viteza trenului va fi mică. El are un timp de demarare, circulă, iar după aia frânează. Dacă asta se întâmplă pe un parcurs scurt, viteza va fi redusă”, a explicat acesta pentru sursa citată.
Contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 a fost semnat
De ce nu au construit comuniștii metrou în Drumul Taberei
Octavian Udiștre, președintele onorific al Clubului Feroviar, în vârstă de 85 de ani, a explicat pentru hotnews.ro de ce comuniștii nu au vrut să includă cartierul Drumul Taberei în planurile inițiale de metrou.
„Știu de la proiectanți că Nicolae Ceaușescu nu a vrut să facă metrou în Drumul Taberei pe motiv că acest cartier nu este ctitoria lui. El a vrut ca metroul să circule doarîn zonele în care s-a construit pe vremea lui – ceea ce este absurd, pentru că toți locuitorii sunt ai Capitalei, tu ești doar pentru unii și pentru alții nu? Cartierul Drumul Taberei a fost construit pe vremea lui Gheorghiu Dej. Vedeți ce înseamnă, Dej l-a crescut?!”
Octavian Udriște
Metrorex a semnat un contract de peste 100 milioane de euro pentru 13 garnituri de metrou
Stația de metrou Politehnica și fosilele de 80 de milioane de ani