A a treia ediție Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești, se desfășoară până pe 18 noiembrie, la Galeria Senat (Combinatul Fondului Plastic).
Expoziția muzeului itinerant va putea fi vizitată zilnic, în perioada amintită, între orele 12:00 și 20:00, cu intrarea gratuită, cu respectarea restricțiilor impuse de pandemia Covid-19.
Unde se află acest muzeu pop-up de publicitate și branduri românești
Principala destinație, Galeria Senat, e situată în Combinatul Fondului Plastic, pe strada Băiculești nr. 29, sector 1. E un spațiu industrial reconvertit creativ pentru scena culturală din București.
Ediția aniversară aduce un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie au dispărut. Vizitatorii pot explora în premieră în acest muzeu pop-up de publicitate și branduri românești peste 2500 de exponate care reprezintă povestea unor firme celebre din viața cotidiană. Pot descoperi cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești, într-un tur al amintirilor.
Vor putea studia obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, dar și de propagandă politică din alte vremuri trecute.
Muzeu pop-up de publicitate și branduri românești: obiecte reprezentative
Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă.
Programul Made in RO deține și o componentă educativă complexă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale. Conferințele de la acest muzeu pop-up de publicitate și branduri românești vor fi transmise live online pe pagina de Facebook a muzeului, AICI.
„Ediția din acest an a stat, ca mai toate proiectele derulate în domeniul cultural, sub semnul apăsător al întrebării, însă am înaintat curajoși să apucăm acest vis nebun de a vedea încă o ediție a muzeului nostru pe picioare, care cuprinde micile și aparent neînsemnatele obiecte mundane, ce fac parte din istoria economică și creativă a României, dar și din intimitatea ei, cu tot ce ține de preferințele de consum, de mentalități, lifestyle și mituri sociale.
Andreea Dănescu, Președinte Asociația ESCU
Nu există în momentul de față o altă posibilitate să descoperiți o colecție-cabinet de curiozități mai complexă și documentată, care cuprinde, sub aceeași pălărie, «anunciuri» venite din alte timpuri, alături de o expunere de mărci naționale mai vechi și mai noi”
Muzeu pop-up de publicitate și branduri românești, poster:
Citește și » Fotografii spectaculoase din dronă la Palatul Șuțu: „Orașe în rezumat. Piețe din Europa și istoriile lor”