București este orașul cu cel mai dificil trafic din România. Asta știam. Dar după ultimele măsurători, se pare că Bucureștiul s-a impus și într-unul dintre cele mai nedorite topuri din lume.
- Astfel, capitala României este orașul cu cel mai oribil trafic din lume!
- Un șofer pierde, în medie, 134 de ore anual pentru a naviga pe străzile aglomerate din București, notează Hotnews, citând un raport al Global Congestion Impact;
- Capitala noastră depășește în acest top orașe cu populații mult mai ridicate, precum Bogota, New York, Moscova sau Philadephia;
- În medie, un locuitor din New York sau Moscova petrece 100 de ore în trafic, în timp ce unul din Bogota, locul 2 în raport, stă 133 de ore în mașină.
Un expert din New York oferă 3 măsuri de îmbunătățire trafic în București
Românul Michael Horodniceanu, 76 de ani, îl consiliază gratuit pe primarul Nicușor Dan și spune că există câteva măsuri facile prin care traficul din București poate fi îmbunătățit.
Într-un interviu acordat celor de la Adevărul, noul consilier al lui Nicușor Dan a explicat că tot ceea ce face pentru București este gratis, primarul luând decizia de a-i achita doar cheltuielile cu călătoriile din SUA spre România.
Iată măsurile de îmbunătățire în traficul din București, conform lui Horodniceanu:
Un lucru excelent e că Bucureştiul mai are încă şi – e foarte important – sistemul de tramvaie care trebuie îmbunătăţit pentru a putea să creeze un transport mai bun. Metroul din Bucureşti este bun, trebuie extins. Reţeaua de căi ferate care există, sunt, dacă nu mă înşel, trei gări care se pot realinia şi se pot crea mai multe legături cu diferitele regiuni pentru a putea merge mai uşor. Deci ar trebui pus la punct un sistem de tren urban, care să traverseze anumite zone şi să facă legătura şi cu suburbiile. Înţeleg că acelaşi lucru îl va face şi Clujul, iar Bucureştiul are la fel de multă nevoie de asta. Dincolo de asta, acest lucru va crea o dezvoltare economică.
Michael Horodniceanu
Contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 a fost semnat
Autobuzele și parcările, alte două soluții pentru traficul din București
Michael Horodniceanu spune că traficul din Bucureștiul are nevoie de o mai bună utilizare a autobuzelor și propune chiar un parteneriat public-privat pentru a face să dispară parcările anapoda din Capitala României.
„Autobuzele pot folosi linii speciale, li se spune counter flow. Dacă vă uitaţi la traficul din Bucureşti, întotdeauna apar ambuteiaje într-o direcţie, iar cealaltă este liberă. Deci se poate alterna traficul, se poate da posibilitatea de a călători în mod invers pentru anumite linii, în special pentru transport public.
Faptul că nu există locuri de parcare în Bucureşti, toată lumea parchează pe trotuare, care este o nenorocire totală din punct de vedere urban, poate fi rezolvată prin ceea ce se cheamă parteneriat public-privat, prin care societăţi private pot construi şi pot operaţionaliza aceste lucruri şi să îşi recupereze investiţia”, a explicat expertul din New York pentru sursa citată.
Citește și:
★ Metrorex a semnat un contract de peste 100 milioane de euro pentru 13 garnituri de metrou
★ Stația de metrou Politehnica și fosilele de 80 de milioane de ani
★ Care este cel mai mare sector din București. Care are cea mai multă populație