Certificatul COVID devine aproape obligatoriu! Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat modificarea condițiilor de carantină la sosirea în România.
Perioada de carantină se scurtează la 5 zile şi pentru persoanele nevaccinate, netestate sau care nu au trecut prin boală. De asemenea, nu va mai exista lista țărilor cu risc epidemiologic. Condiția ca cei care călătoresc să nu stea în carantină este să prezinte certificatul COVID. Adică să fie vaccinați, trecuți prin boală ori testați negativ.
Autoritățile vor să simplifice procedura de intrare pe teritoriul României. Astfel, țările nu vor mai fi împărțite pe culori, în funcție de rata de infectare – roșu, verde, galben. Excepții de la carantina de 5 zile: evenimente de familie: căsătorie, botez, programare la vaccin, înmormântare, dar şi pentru rezolvarea problemelor administrative.
Certificatul COVID te salvează de carantină
Măsurile CNSU trebuie aprobate printr-o Hotărâre de Guvern, iar potrivit unor surse oficiale, acestea ar urma să intre în vigoare de marţi, 1 februarie 2022. E cert că în acest moment, certificatul COVID e actul pentru a nu sta în carantină!
Principalele măsuri discutate în şedinţa CNSU:
- Se poate intra în România dacă eşti vaccinat, ai trecut prin boală sau test. Certificatul COVID se prezintă la sosirea în țară
- Se reduce carantina la doar 5 zile pentru persoanele care nu s-au imunizat (la fel ca şi în cazul persoanelor vaccinate) dacă intri în România cu certificatul COVID
- Dacă ești contact direct, dar ai trecut prin boala într-un interval de 90 de zile atunci nu mai intri în carantină.
Ce trebuie să faci pentru a obține Certificatul COVID?
Certificatele digitale se eliberează de către Ministerul Sănătății, prin Sistemul informatic integrat de emitere și verificare a certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 (SII-CDC), și pot fi obținute de pe portalul https://certificat-covid.gov.ro, unic punct de eliberare al acestora.
În cazul în care o persoană solicită eliberarea certificatului doar în format letric, aceasta se poate adresa primăriei în raza căreia își are domiciliul, direcției de sănătate publică județene, respectiv a municipiului București sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor competent teritorial.
Pentru certificatele de vaccinare și vindecare, solicitarea de eliberare prin portal trebuie realizată de către solicitant cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării certificatului, iar pentru certificatele de testare solicitarea se realizează după efectuarea testului, dar cu cel puțin 12 sau 48 de ore înainte de momentul utilizării certificatului, în funcție de tipul de test efectuat.
CITEȘTE ȘI » „Oraşul M” » Stația de metrou de la Piața Romană a fost transformată de 14 artiști