Vânzările de Black Friday ar putea scădea în 2020 cu 20%, la 240 milioane euro

Black Friday

Black Friday se apropie!, dar vânzările ar putea scădea în acest an cu 20%, la 240 milioane euro, de la 300 milioane de euro în 2019, şi sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 milioane euro), pe fondul pandemiei care a influenţat în mod semnificativ obiceiurile de consum, arată o analiză Frames.

Cea de-a zecea ediţie a Black Friday a debutat deja în unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 13 noiembrie, ziua în care cei mai mulţi jucători din IT & C, fashion, food, beauty, home&deco, servicii etc. vor organiza campanii speciale de reduceri de preţuri

“După recordul de vânzări din 2019, Black Friday 2020 se anunţă a fi o sărbătoare a shopping-ului sub semnul austerităţii. Pandemia de COVID 19 a influenţat în mod semnificativ obiceiurile de consum. În 2020, românii nu mai cumpără atât de multe haine, produse cosmetice şi accesorii -vedetele precedentelor ediţii Black Friday, şi se vor concentra pe bunurile de strictă necesitate, care au legătură cu munca şi traiul de acasă”

concluziile companiei

Ce cumpărăm de Black Friday?

“Pandemia COVID a adus schimbări semnificative în obiceiurile de consum. Dacă în 2019, cele mai vândute articole au fost cele din segmentele de fashion, beauty şi accesorii, în acest an, de Black Friday, estimăm o focusare a clienţilor pe bunurile de strictă necesitare, care au legătură cu munca şi traiul de acasă”, arată analiza.

Potrivit estimărilor companiei de consultanţă Frames, după un an 2019 în care Black Friday a depăşit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puţin 20%, la 240 milioane euro.

“Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesaţi de haine, de încălţăminte, de produsele cosmetice şi accesorii. O tendinţă care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice cât şi din online. În schimb, suntem mult mai atenţi la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condiţiilor de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice,calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)”, afirmă Adrian Negrescu, citat de News.ro.

Toate calculele de Black Friday

Dacă în 2019, valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, experţii estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.

“2019 a adus cel mai spectaculos eveniment de Black Friday din România. eMAG, unul dintre actorii principali din această campanie a raportat un record de peste 10,8 de milioane de vizite şi produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (100 miliane euro). Rezultate spectaculoase au înregistrat, printre altele, şi FashionDays, Altex/Media Galaxy şi Flanco”, arată analiza.

Numai prin inermediul platformei de plăţi PayU, vânzările doar din weekendul reducerilor au depăşit 245 milioane de lei, valoare aferentă unui număr record de tranzacţii (499.632), în creştere cu 33% faţă de 2018.

2019 a fost primul an în care, potrivit datelor 2Performant, comenzile de Black Friday de pe telefonul mobil le-au depăşit pe cele de pe desktop (63,9%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a trecut de 55,7%

“2020 va consacra shoppingul pe telefon drept principalul canal de vânzare de Black Friday, în condiţiile în care tot mai mulţi români au smartphone-uri şi au învăţat să facă plăţi cu telefonul, atât în mediul online cât şi în offline. O contribuţie semnificativă la această tendinţă au avut-o şi băncile care au lansat, în ultimul an, platforme optime de plăţi pe telefon, care au crescut gradul de încredere al clienţilor în acest tip de tranzacţii”, afirmă analiştii.

Estimările specialiștilor de Black Friday

“Dacă în anii precedenţi, Black Friday-ul ajunsese să reprezinte între 20-30% din vânzările magazinelor online, în 2020 această tendinţă se va tempera, pe fondul schimbării comportamentului de consum”

concluziile analiștilor

Estimările Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO) arată că sectorul de e-commerce din România va atinge în acest an o cifră de afaceri de 5,5 miliarde euro, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.

Grafic spectaculos de Black Friday

01b scaled
02b scaled

Citește și » Un sfert dintre români nu efectuează plăţi online de teama furtului datelor personale

Vot prin corespondență

Vot prin corespondență! Poșta Română a început trimiterea documentelor românilor în străinătate

Festivalul Internațional de Film Experimental București

Festivalul Internațional de Film Experimental București 2020 » „A brave new world”, online și offline