Turul ghidat al Teatrului Național » TNB organizează din nou tururi prin spațiile din interiorul teatrului, începând de luni, 8 februarie.
Pentru a respecta prevederile în vigoare impuse de pandemie, numărul de participanți la fiecare tur este limitat la 6 persoane.
Turul ghidat al Teatrului Național » Orar
Luni: tururile încep la orele 12.00, 14.00 și 16.00
Marți – duminică: tururile încep la orele 14.00, 16.00 și 18.00
Biletele se află în vânzare atât la agenţia de bilete a teatrului (situată în foaierul Sălii Mari, cu intrare prin faţa TNB), cât şi online. Preţul unui bilet este de 10 lei, iar durata unei vizite va fi de 45 de minute.
Locul de întâlnire e foaierul Sălii Mari, în faţa agenţiei de bilete. Participanții trebuie să se prezinte cu un sfert de oră înainte de ora aleasă pentru vizitarea teatrului, chiar dacă au achiziţionat bilete online. Participarea se face în limita celor 6 locuri disponibile.
Pentru mai multe informaţii, telefon: 021 314.71.71 – Agenţia de bilete a TNB.
Pe baza unei solicitări telefonice prealabile între orele 10.00 – 14.00 la nr. 0744 633 188 (dl. Ionuț Corpaci) poate fi programat un tur ghidat în limba engleză.
Turul ghidat al Teatrului Național » Ce pot vedea participanții
Vizitatorii pot afla date tehnice neștiute despre mecanismele din spatele cortinelor sau vor afla cum sunt transportate decorurile, cu ajutorul lifturilor.
Ei vor parte de explicații personalizate despre cum s-a dezvoltat teatrul sau cum au fost concepute sălile. De exemplu, sala Studio, care până la renovare era în folosința Operetei și e in corpul lateral al teatrului, a fost gândită încă de la început, din 1973, cu un sistem de scaune pe scripeți care o ajută să fie transformată în 20 de minute în alt tip de sală – pentru teatru tip italian, model elisabetan sau în arenă.
Turul explică diferențele acestor tipuri de teatru și în ce montări sunt acum folosite și devine, la momentul vizitei în sala Studio, o mică istorie a evoluției teatrului ca fenomen al spectacolului.
În culise, prin turul ghidat al Teatrului Național vizitatorul nu are doar acces la cabinele actorilor și la o uriașă magazie cu recuzită, dar înțelege și protocoalele care există între departamente: croitorie, spălătorie, scenografie. După fiecare spectacol, cabinierele verifică toate costumele, anunță eventualele retururi care sunt necesare (daca s-a rupt sau s-a stricat ceva), apoi trimit haina la curățătorie. Dincolo de ce vedem pe scenă, în spatele spectacolelor e o adevărată fabrică pe departamente și ateliere administrative, cum ar fi departamentul de scenotehnică.
În muzeul teatrului sunt fotografii și povești despre directoratul lui Liviu Rebreanu la conducerea instituției (muzeul a fost inaugurat chiar de Rebreanu in 1942), dar și povești despre cum Caragiale, care astăzi dă numele teatrului, nu era foarte iubit.
Premiera cu „O scrisoare pierdută” în 1884 a generat o mare polemică, lui Caragiale cerându-i-se să modifice textul pentru că poliția vremii nu ieșea bine din poveste. Au fost atât de mari presiunile politice, încât Caragiale s-a supărat și a cerut ca textul lui să nu se mai joace. În acea primă montare, Constantin Nottara era Tipăescu și Aristița Romanescu era Zoe. Imagini de atunci pot fi găsite în muzeul teatrului.
Citește și » O zi la Palatul Mogoșoaia: expoziție de artă contemporană, plimbări în grădină și pe malul lacului