Ambasada Spaniei lansează prima campanie de promovare a literaturii la metrou: „Atenţie, se deschid cărţile!”

ambasada spaniei

Ambasada Spaniei la București, cu sprijinul Metrorex și al Editurii Polirom, lansează prima campanie de promovare a literaturii în rețeaua de metrou a Capitalei, urmând modelul unui proiect cultural derulat deja anual la Madrid.

„Începând de astăzi, pe Magistralele 1 şi 3 va intra în circulaţie metroul literaturii spaniole, în interiorul căruia va fi expusă o serie de afişe cu texte literare ilustrate, selectate din operele unor renumiţi scriitori spanioli contemporani. Campania Atenţie, se deschid cărţile!”, anunţă Ambasada Spaniei, într-un comunicat transmis Agerpres.

„E prima iniţiativă de acest gen din România, îşi propune să promoveze literatura spaniolă în rândul publicului larg, oferindu-le călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură şi trezindu-le, totodată, curiozitatea de a citi ulterior, în întregime, operele respective”, mai spun aceștia.

Ambasada Spaniei propune citate din Miguel de Cervantes

Desfăşurată cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurii Polirom, campania prezintă fragmente din operele unor scriitori spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz Zafon, considerat unul dintre cei mai importanţi autori contemporani şi cel mai citit autor spaniol, după Miguel de Cervantes, Dolores Redondo, Javier Marias sau Milena Busquets.

În capitala Spaniei, acest proiect a fost iniţiat în 1997 de Asociaţia Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din capitala Spaniei, fiind în prezent una dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite campanii culturale din oraş, care, de peste 20 de ani, reuşeşte să aducă literatura mai aproape de milioanele de persoane care folosesc zilnic acest mijloc de transport.

carlos ruiz zafon

Elaborarea, designul şi producţia acestui proiect sunt asumate integral de Ambasada Spaniei la Bucureşti.

„Afişele sunt cu atât mai atractive cu cât fragmentele selectate sunt însoţite de diverse ilustraţii realizate special pentru această campanie de doi talentaţi artişti din România şi Spania. Este vorba despre românca Evelin Bundur, cofondatoare a festivalului Visual Playground şi spaniolul Fernando Vicente, autor al mai multor ilustraţii create pentru campania literară similară, desfăşurată la Madrid”

organizatorii evenimentului din cadrul Ambasadei Spaniei la București

Citește și » Imagini spectaculoase la Cărtureşti Carusel » Tapiserie în realitate augmentată

Maia Morgenstern

Maia Morgenstern și-a lansat autobiografia, cu „poveşti ascunse” şi fotografii inedite

Parcul și clubul sportiv Cireșarii

Parcul și clubul sportiv Cireșarii vor intra în administrarea Primăriei Sectorului 1