Linia ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi inagurată pentru călători în data de 12 decembrie, a anunţat marţi ministrul Transporturilor Lucian Bode.
A fost nevoie de șase ani și cinci miniștri ai transporturilor pentru ca românii să beneficieze de primul sector de drum feroviar construit de la zero, din 1984 încoace!
“Așa cum bine știți, în această perioadă se realizează testele dinamice pentru acest obiectiv. Estimăm că recepția acestui obiectiv se va realiza în intervalul 2 – 4 decembrie. Punerea în funcțiune cu călători se va realiza odată cu noul mers al trenurilor – 12 decembrie 2020″, a spus Lucian Bode.
Acesta a mai declarat, în cadrul conferinței de presă privind bilanțul anului de mandat de la minister, potrivit Digi24: „În acest moment, CFR Infrastructură, care este proprietarul infrastructurii, primește solicitări de trasă, ei vor analiza câte solicitări au. Cert este că 19,5 km, din care 7,8 km linie dublă, plus acest racord nou, în condiții normale, ar trebui să fie parcurs între 15 și 17 minute”.
Linia ferată a costat 400 de milioane de euro
Despre intervalul de timp între plecări, Bode a spus că va fi stabilit când se va ști câți operatori vor fi pe acest traseu, cu plecare din Gara de Nord. Proiectul a costat aproape 400 de milioane de lei.
“Vom vedea la momentul imediat ce vom avea toate solicitările inventariate câți operatori vor opera pe acest traseu și atunci vă vom spune exact la ce interval de timp va pleca un tren din Gara de Nord, respectiv Otopeni”, a afirmat, ministrul transporturilor.
Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni trebuia să fie gata până la EURO 2020, însă pe 9 septembrie în acest an reprezentanții CFR SA anunțau că proiectul liniei de cale ferată spre Aeroportul Internațional Henri Coandă este finalizat în proporție de 97%.
„Noi dorim să dezvoltăm aeroportul, să-i dăm amploare! Este evident că în acest fel şi în acest ritm vom reuşi să modernizăm infrastructura din România”
Klaus Iohannis, președintele României
Frecvența trenurilor: din 50 în 50 de minute
Linia are 19,5 kilometri, iar garniturile vor circula din 50 în 50 de minute! Plecarea se va face doar din Gara de Nord!
Asta în condițiile în care autobuzele STB circulă la un interval de 13-20 de minute. Doar că dacă o călătorie cu autobuzul durează aproape o oră, cea cu trenul ar trebui să fie făcută în numai 17 minute.
Acum, aeroportul este folosit zilnic de 15.000 de pasageri, o treime din numărul normal, de dinainte de pandemie, iar primele trenuri vor pleca din stație pe 12 decembrie, dau asigurări autoritățile.
„Vom aloca fonduri europene, miliarde şi miliarde de euro vor fi investiţi pentru modernizarea infrastructurii de transport feroviar, care va reprezenta o bază pentru dezvoltarea economică a României”
Ludovic Orban, premierul României
Citește și » Contract de 18,6 milioane de euro pentru 2.000 de stații STB. Primele 500 au fost deja montate