Tronsonul de tren Gara de Nord-Otopeni e gata! La două luni după ce-a fost inaugurat oficial, primele trenuri cu călători între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni vor circula începând din 12 decembrie, la un interval de 40 de minute.
Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată care asigură legătura directă Gara de Nord-Otopeni au fost finalizate, iar primele trenuri de călători pe această rută vor circula la un interval de 40 de minute, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.
”Au fost recepţionate lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, executate pe linia Gara de Nord-Otopeni. Lucrările de modernizare a liniei au fost finalizate în proporţie de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie”, anunţă CFR.
Gara de Nord-Otopeni, cu trenul sau cu autobuzul
Linia are 19,5 kilometri, iar garniturile vor circula din 40 în 40 de minute! Asta în condițiile în care autobuzele STB circulă la un interval de 13-20 de minute. Doar că dacă o călătorie cu autobuzul durează aproape o oră, cea cu trenul ar trebui să fie făcută în numai 20 minute.
„Noi dorim să dezvoltăm aeroportul, să-i dăm amploare! Este evident că în acest fel şi în acest ritm vom reuşi să modernizăm infrastructura din România”, spune Klaus Iohannis, președintele României.
Acesta fiind complecat de Ludovic Orban, premierul României: „Vom aloca fonduri europene, miliarde şi miliarde de euro vor fi investiţi pentru modernizarea infrastructurii de transport feroviar, care va reprezenta o bază pentru dezvoltarea economică a României”.
Acum, aeroportul este folosit zilnic de 15.000 de pasageri, o treime din numărul normal, de dinainte de pandemie. Valoarea lucrării Gara de Nord – Otopeni este de aproximativ 400 de milioane de lei.
”Sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar şi o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute”
comunicat CFR
Citește și » Contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 a fost semnat