Câte mașini abandonate sunt în București. Ce vor autoritățile să facă

mașini abandonate

În București, pe fiecare stradă sunt zeci de mașini abandonate, pline de praf și nemișcate cu anii sau deceniile. Autoritățile se luptă cu acest fenomen, iar planul este simplu.

  • O nouă estimare a autoritățile raportează un număr de 20.000 de mașini abandonate în Capitală, o cifră de 3x mai mică decât cea prezentată în noiembrie de primarul Nicușor Dan;
  • Primăria vrea să ridice vehiculele și să elibereze locurile de parcare, într-un oraș sufocat de mașini parcate adesea oriunde, de la trecerile de pietoni la stațiile de autobuz;
  • Planul este ca aceste mașini abandonate să fie duse în „cimitire de mașini”, de unde proprietarii să le poată recupera după ce plătesc o taxă de 2000 de lei;

Masura gândită de autorități vine pe fondul unui plan al noii administrații de a rezolva câteva dintre problemele stringente ale traficului din Capitală. Conform digi24.ro, în ultimii 4 ani, din București au fost ridicate 5.000 de astfel de mașini.

Ce spunea Nicușor Dan despre numărul de mașini abandonate din București

„O să fie o hotărâre de Consiliul General, eu nu vreau să penalizăm oamenii, eu vreau să ridicăm maşinile care sunt abandonate (…) În estimarea oamenilor cu care lucrez, sunt undeva la 50.000-60.000 de maşini abandonate în Bucureşti. 50.000-60.000 de maşini abandonate ridicate şi duse în altă parte înseamnă 50.000-60.000 de noi locuri de parcare care iau presiunea de pe bulevarde, de pe spaţiile verzi”, spunea Nicușor Dan în noiembrie 2020, conform sursei citate.

Un expert din New York oferă 3 măsuri pentru traficul din București

Problema locurilor de parcare îl îngrijorează și pe Michael Horodniceanu, 76 de ani, cel care îl consiliază gratuit pe primarul Nicușor Dan. Acesta spune că există câteva măsuri facile prin care traficul din București poate fi îmbunătățit.

Faptul că nu există locuri de parcare în Bucureşti, toată lumea parchează pe trotuare, care este o nenorocire totală din punct de vedere urban, poate fi rezolvată prin ceea ce se cheamă parteneriat public-privat, prin care societăţi private pot construi şi pot operaţionaliza aceste lucruri şi să îşi recupereze investiţia”, a explicat expertul din New York, care a mai oferit două soluții pentru traficul bucureștean.

Citește și:  

O nouă taxă auto de poluare în România? Ce spune Tanczos Barna, ministrul Mediului

Compania auto Tesla deschide un centru în București. Ce angajări face compania lui Elon Musk

Teatrul Mic

Spectacolele la Teatrul Mic revin pe scenă. Programul primelor reprezentații

Zero Risipă

Zero Risipă, de 6 luni în magazinele Auchan: 800 de tone de alimente au fost salvate