O nouă taxă auto de poluare în România? Ce spune Tanczos Barna, ministrul Mediului

România suferă din cauza poluării provocate de mașinile cumpărate de români din străinătate, la mâna a doua, care nu respectă condițiile de mediu. Ministrul Tanczos Barna ia în calcul o nouă taxă auto, pentru a reduce din poluare în marile orașe ale țării.

  • 24 de state din Uniunea Europeană au o taxă auto de poluare;
  • Primăria București e vizată în prezent de o procedură de infringement de la Uniunea Europeană, pentru gradul mare de poluare;
  • Fostul primar general, Gabriela Firea, a inițiat o dezbatere publică pentru o taxă auto în Capitală, dar s-a retras repede, după ce a sesizat că măsura nu este populară.

Compania auto Tesla deschide un centru în București. Ce angajări face compania lui Elon Musk

În ce ar consta noua taxă auto pentru a reduce poluarea

  • În 2020, numărul de mașini noi înmatriculate a scăzut cu 20%, în timp ce înmatriculările de vehicule aduse din străinătate, cumpărate la mâna a doua, au scăzut cu doar 9%, notează Știrile Pro TV;
  • Conform ministrului Tanczos Barna, România trebuie să decidă dacă vrea această taxă auto și în ce formă va fi ea implementată: ca impozit, taxă de înmatriculare sau de acces în marile orașe.

Într-o intervenție la Antena 3, ministrul Mediului a explicat: „Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi minştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente. Vom demara discuţii inclusiv cu producătorii auto, inclusiv cu comercianţii auto, pentru că nu putem să bulversăm piaţa, dar România trebuie să decidă: da sau nu”.

„În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul ţărilor care nu au nicio taxă, sau din grupul de 24 unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a mai declarat Tanczos Barna.

Ce probleme are traficul din București

Pentru a stopa poluarea din București, primarul Nicușor Dan a apelat la un expert în transport public din New York, Michael Horodniceanu.

Într-un interviu acordat celor de la Adevărul, noul consilier a explicat că tot ceea ce face pentru București este gratis, primarul luând decizia de a-i achita doar cheltuielile cu călătoriile din SUA spre România. Vezi aici măsurile de îmbunătățire în traficul din București, conform lui Horodniceanu.

Citește și:

Metrorex a semnat un contract de peste 100 milioane de euro pentru 13 garnituri de metrou

Stația de metrou Politehnica și fosilele de 80 de milioane de ani

Care a fost rata de economisire a românilor în 2020

bitcoin

Monede Bitcoin în valoare de 140 de miliarde de dolari au dispărut de pe piață! Motivul este șocant