Un expert din New York oferă 3 măsuri pentru traficul din București. Îl consiliază gratuit pe primarul Nicușor Dan

Românul Michael Horodniceanu, 76 de ani, îl consiliază gratuit pe primarul Nicușor Dan și spune că există câteva măsuri facile prin care traficul din București poate fi îmbunătățit.

  • Cine este Michael Horodniceanu? S-a născut și a crescut în București, a plecat din România în 1961, după ce a absolvit clasa a X-a. A ajuns în SUA în 1970, acolo unde a urmat mai multe cursuri superioare de inginerie.
  • În 1986, i s-a propus să lucreze la Metropolitan Transportation Authority, New York, ceea ce a făcut 4 ani și a îmbunățit traficul într-unul dintre cele mai aglomerate orașe de pe planetă;
  • În 2007, a devenit preşedintele Metropolitan Transportation Authority Capital, o companie-gigant care s-a ocupat la New York de contrucții și linii de metrou noi. Acum a revenit ca profesor la Universitatea din New York.

Michael Horodniceanu, expert de la New York, în luptă cu traficul din București: „E nevoie de un tren urban”

Într-un interviu acordat celor de la Adevărul, noul consilier al lui Nicușor Dan a explicat că tot ceea ce face pentru București este gratis, primarul luând decizia de a-i achita doar cheltuielile cu călătoriile din SUA spre România.

Iată măsurile de îmbunătățire în traficul din București, conform lui Horodniceanu:

Un lucru excelent e că Bucureştiul mai are încă şi – e foarte important – sistemul de tramvaie care trebuie îmbunătăţit pentru a putea să creeze un transport mai bun. Metroul din Bucureşti este bun, trebuie extins. Reţeaua de căi ferate care există, sunt, dacă nu mă înşel, trei gări care se pot realinia şi se pot crea mai multe legături cu diferitele regiuni pentru a putea merge mai uşor. Deci ar trebui pus la punct un sistem de tren urban, care să traverseze anumite zone şi să facă legătura şi cu suburbiile. Înţeleg că acelaşi lucru îl va face şi Clujul, iar Bucureştiul are la fel de multă nevoie de asta. Dincolo de asta, acest lucru va crea o dezvoltare economică. 

Michael Horodniceanu

Contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 a fost semnat

Autobuzele și parcările, alte două soluții pentru traficul din București

Michael Horodniceanu spune că traficul din Bucureștiul are nevoie de o mai bună utilizare a autobuzelor și propune chiar un parteneriat public-privat pentru a face să dispară parcările anapoda din Capitala României.

„Autobuzele pot folosi linii speciale, li se spune counter flow. Dacă vă uitaţi la traficul din Bucureşti, întotdeauna apar ambuteiaje într-o direcţie, iar cealaltă este liberă. Deci se poate alterna traficul, se poate da posibilitatea de a călători în mod invers pentru anumite linii, în special pentru transport public.

Faptul că nu există locuri de parcare în Bucureşti, toată lumea parchează pe trotuare, care este o nenorocire totală din punct de vedere urban, poate fi rezolvată prin ceea ce se cheamă parteneriat public-privat, prin care societăţi private pot construi şi pot operaţionaliza aceste lucruri şi să îşi recupereze investiţia”, a explicat expertul din New York pentru sursa citată.

De ce stațiile de metrou Drumul Taberei sunt prost gândite

Inaugurate în 2020, după mai mulți ani de întârziere, stațiile de metrou Drumul Taberei au o mare hibă, afirmă pentru pressone.ro arhitectul Alexandru Panaitescu, autor pentru toate fazele de proiectare a 5 stații din perioada comunistă: (Costin Georgian, Piața Sudului, Aviatorilor, Anghel Saligny și vestibulul și accesul către Parcul Herăstrău de la Piața Aviatorilor).

Conform arhitectului Alexandru Panaintescu, problemele ar veni din faptul că stațiile sunt prea apropiate.

Citește despre problemele de la metroul din Drumul Taberei – aici.

Citește și:

Metrorex a semnat un contract de peste 100 milioane de euro pentru 13 garnituri de metrou

Stația de metrou Politehnica și fosilele de 80 de milioane de ani

Care este cel mai mare sector din București. Care are cea mai multă populație

Centre de vaccinare în București. Unde se vaccinează bucureștenii: de la Romexpo la malluri

Care a fost rata de economisire a românilor în 2020