Ce investiții se fac la metroul bucureștean: 1 miliard de euro buget pe următorii 4 ani. Cât s-a alocat în 2021

metroul bucureștean

Metroul bucureștean este una dintre cele mai mari și importante rețele de infrastructură din România.

  • Metrorex are un număr de 4.445 de angajați. Conform ultimelor cifre raportate, compania a avut pierderi de zeci de milioane de euro anual, atât în 2019, cât și 2018;
  • Investiţiile bugetate pe următorii 4 ani vor fi de 5 miliarde de lei, aproximativ un miliard de euro. În 2021, bugetul Metrorex este de 1.4 miliarde de lei, aproximativ 300 de milioane de euro, și merge către întreținere și „exploatarea capacităţilor de transport cu metroul prin realizarea de reparaţii şi întreţinere material rulant, cale de rulare, construcţii speciale şi instalaţii tehnologice”, notează Ziarul Financiar.
  • Proiectul cel mai important pentru metroul bucureștean ar fi legătura cu Aeroportul Internaţional Henry Coandă, pentru care alocarea ar fi de 3,7 mld. lei în 4 ani, din fonduri externe nerambursabile şi alocaţii de la bugetul de stat, notează sursa citată.

Metroul bucureștean, scandal cu bugetul de salarii

La mijlocul lunii februarie, compania Metrorex a trecut printr-un scandal imens, după ce a fost făcut public că directorii și unii șefi de serviciu câștigă în fiecare lună între 10.000 și 12.000 de lei net, iar cel mai mare salariu în mână din companie este de aproape 15.000 de lei, potrivit hotnews.ro.

Cele mai mici salarii în mână de la metroul bucureștean ar fi în jur de 3-4.000 de lei, o situație dificilă de judecat financiar, în condițiile în care compania nu acoperă din finanțare proprie decât 30% din bugetul salarial.

Potrivit sursei citate, 14.641 de lei este cel mai mare salariu din Metrorex, primit de un șef de serviciu. În același timp, directorii au un salariu net de 12.945 de lei.

Unde se duc investițiile din Metrorex în următorii 4 ani:

  • Accesibilizarea staţiilor de metrou în funcţiune pentru persoanele cu deficienţe de vedere, pentru care se propune pentru acest orizont de timp o finanţare cu credite bugetare în valoare totală de 25 milioane lei;
  • Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, pentru care se propun alocaţii bugetare în sumă de aproximativ 310 milioane lei, din fonduri externe nerambursabile;
  • Modernizarea instalaţiilor pe magistralele I, II, III SI TL de metroul bucureștean pentru care se propun alocaţii bugetare în sumă de aproximativ 515 milioane lei, din fonduri externe nerambursabile.
  • Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni pentru care se propun alocaţii bugetare în sumă de aproximativ 3,7 miliarde lei, din fonduri externe nerambursabile şi alocaţii de la bugetul de stat;
  • Înnoirea materialului rulant pentru care s-au încheiat contracte în sumă de aproximativ 500 milioane lei, scrie ZF.

Citește și:

București – capitala cu cel mai oribil trafic din lume. Câte ore pierd anul șoferii în trafic

Contractul pentru achiziţia a 13 noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 a fost semnat

George Copos, investiție de 25 de milioane de euro în centrul Bucureștiului

George Copos, investiție de 25 de milioane de euro în centrul Bucureștiului. Ce clădire simbol de pe Calea Victoriei modernizează

Google adăugă noi funcţii pentru monitorizarea respiraţiei şi ritmului cardiac pe telefoane

Google Fit adăugă noi funcţii pentru monitorizarea respiraţiei şi ritmului cardiac pe telefoane